No Title
cv: 4928 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



service operations manager
Alphen aan de Rijn
In overleg
opdrachten

Instituten Mavo (1978), Havo (1981) en Meao (1983), allen diploma behaald

Periode 1983-1987
Instituut Hogere Economische School Amsterdam (HEAO)
Diploma CommerciŽle Economie
Behaald Aug 1987

Trainingen, cursussen en seminars

Project Management Getronics
Prince 2 Getronics
ITIL Diebold
Krauthammer Management vaardigheden Krauthammer
Nima A ICM

Meerdaagse trainingen

Commercieel Gespreksvoering Boertien en Partners
Persoonlijke Presentatie Logikos
Time Management Logikos



Periode okt 2003 - heden
Werkgever Diebold Netherlands BV, Utrecht
Functie Country Services Operations Manager
Diebold Netherlands is een wereldwijd opererende leverancier van technologische oplossingen binnen de self service en security markt. Wereldwijd behaalt Diebold een omzet van $ 2,6 miljard.

Taken en verantwoordelijkheden

- verantwoordelijk voor +/- 20 FTe's plus gemiddeld 5 /10 externe resources
- werving en selectie personeel
- ontwikkelen opleidingsplannen
- houden van functioneringsgesprekken
- implementeren area service strategieŽn
- moniteren en opstellen van service level agreements
- binnen verantwoordelijkheid ressorterende afdelingen: field service, logistiek, servicedesk (incident-, problem- en configuration management), technical support en project management
- verhogen services revenuen en klantvertrouwen
- opstellen commerciŽle doelstellingen
- opbouwen en onderhouden leveranciers contacten

Marcel heeft in deze periode operationeel leidinggegeven aan de field service organisatie met speerpunten als hard- en software maintenance en professional services. In die periode heeft hij o.a. in opdracht van de klant een service dienstverlening SLA van een concurrente marktpartij binnen Diebold geÔmplementeerd. Hierbij heeft hij een belangrijke rol gespeeld bij de verkrijging van multibranding awareness bij technisch personeel. Tevens in samenwerking met de klant een nieuwe productlijn servicetechnisch en commercieel geÔmplementeerd.




Periode apr 2001 - sept 2003
Werkgever Diebold Netherlands BV, Utrecht
Functie Project Manager
Voor een omschrijving van Diebold Netherlands, zie boven.
Taken en verantwoordelijkheden

- Project Management voor Professional services

Project 'Direct Service': De implementatie van een nieuw marketingconcept bij Fortis Bank. De peilers van dit project / concept bestond uit een FTE reductie van kantoorpersoneel wat zich bezighield met beherende functies op self service apparatuur en een toename van personeel met commerciŽle doelstellingen. De integratie en implementatie van een nieuw type geldautomaat (naast de traditionele gelduitgifte is online afstort van bankbiljetten mogelijk gemaakt) en het functioneren van de service dienstverlening was binnen dit concept een key performance indicator. Op het eerste evaluatiemoment werd aan gestelde doelstellingen voldaan.
Project Win XP: Voor ABN AMRO en Fortis het in beheer zijnde geldautomaten park gemigreerd naar WinXP door middel van enerzijds een software en anderzijds een software + hardware aanpassing. Dit project was nodig om het voor de banken mogelijk te maken een zwaardere vorm van pin-verificatie mogelijk te maken (beveiliging) en anderzijds meer geavanceerde reclame-uitingen via de geldautomaat te kunnen distribueren.




Periode mei 2000 - mrt 2001
Werkgever Getronics Netherlands BV, Utrecht
Functie Project Manager
Getronics (nu GetronicsPinkRoccade) is een ICT-dienstverlener die onderdeel uitmaakt van een wereldwijde onderneming. Een beursgenoteerde onderneming die met circa 27.000 medewerkers in ruim 30 landen aanwezig is en een omzet genereert van EUR 3 miljard.

Taken en verantwoordelijkheden

- Project Management voor Professional services

Project Y2K: Voor geldautomaten van ABN AMRO Bank en FortisBank alle benodigde maatregelen getroffen op hard- en software gebied ten einde een probleemloze overgang van het jaar 2000 naar het jaar 2001 te realiseren. Beide banken hebben binnen hun geldautomatenpark geen hinder ondervonden van de betreffende overgang.

Project Implementatie Euro biljetten: Voor ABN AMRO, Fortis en Staalbankiers de hard- en softwarematige overgang van het guldentijdperk naar de nieuwe Euro op +/- 1200 geldautomaten geÔmplementeerd. Voor genoemde klanten is een samenwerking overeenkomst gesloten met alle voor de financiŽle instellingen betrokken partijen (o.a. waardetransportteurs, logistieke organisatie en een collega service organisatie). Een en ander heeft ertoe geleid dat alle door de genoemde financiŽle instellingen gewenste doelstellingen ten aanzien van de uitgifte van de nieuwe euro biljetten werden behaald zowel binnen het kantorennet als de off premise locaties.




Periode sept 1991 - mrt 1998
Werkgever Olivetti / Olsy Netherlands BV, Leiden
Functie Sales representative / Project Leider
Functieomschrijving project management en sales gerelateerde functionaliteiten

- Logistieke planning en coŲrdinatie van nieuwe producten
- Onderhouden van relatiebeheer
- Behalen van sales doelstellingen

Project 1000: Voor ABN AMRO Bank en FortisBank een turnkey project uitgevoerd waarin binnen de gestelde doelstellingen 1000 nieuwe geldautomaten werden geÔnstalleerd. Hiertoe werd naast de inrichting van de eigen service organisatie een samenwerking opgezet met naast de klantorganisatie ook alle voor de klant betrokken derde partijen, zoals waardetransportteurs, aannemingsbedrijven en elektrotechnische bedrijven.

Vaardigheden

Talenkennis:
NL (spreken en schrijven, goed),
Eng (spreken en schrijven, goed),
Du (spreken en schrijven voldoende)

Software:
alle Microsoft Office tools,
Microsoft Project,
Oracle service management tool

Methoden en Technieken:
Prince 2,
ITIL,
Nima A

Vrijetijdsbesteding:

Vrouw en kinderen, sporten, betrokkenheid binnen sportvereniging

Learning Jobs

Periode mrt 2006 tot nu
Werkgever Gemeente Alphen aan den Rijn
Functie interim Project manager
Functieomschrijving Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ten behoeve van de aanleg van een Johan Cruyff Court te Alphen aan den Rijn




Periode apr 2001 - mrt 2006
Werkgever Diebold Nederland
Functie lid en voorzitter OR

Bij de overname door Diebold van een bedrijfstak van Getronics (self service business) is voorwaardelijk gesteld dat een Ondernemingsraad opgericht moest worden. Eerst als OR lid en later als voorzitter (2003 tot 2006) ben ik betrokken geweest bij:

- de opzet van de OR,
- het organiseren van verkiezingen,
- de implementatie van een nieuw pensioen fonds, de overgang naar een andere CAO, gevolgen van nieuwe wetten zoals Poortwachter en de implementatie van de nieuwe ziektekosten regeling
- begeleiding en afronding van een interne reorganisatie